Genieten op Reis: reizen zonder stress

Veilig en gezond op reis

Je reis aangenaam maken.

 

Dagelijks verplaatsen miljoenen mensen zich soms wel duizenden kilometers. De dag van vandaag is dat perfekt mogelijk middel van de moderne transportmogelijkheden.

Fantastisch toch dat je op enkele uren tijd in Rome kunt zijn en 10 uur later in New York. Een dag later ben je mogelijk in Tokio of in Melborne. Nooit in de geschiedenis was dat mogelijk.

Reizen biedt bijzondere mogelijkheden, zowel op professioneel vlak als voor ontspanning,  voor het ontwikkelen van kennis, voor de wederzijdse positieve beïnvloeding op cultureel vlak, voor het onderhouden van verre vriendschappen.

Maar het brengt ook mogelijke problemen met zich.

Vliegangst is zo een van. Reisziekte, infectieziekten, spijsverteringsproblemen, vaccinaties, jetlag, het zijn allemaal problemen waarmee je te maken kunt krijgen als je reist. Gezond blijven als je onderweg bent, is een item dat steeds belangrijker wordt. Daarom deze website. Om meer info te geven, om je te helpen bij de voorbereidingen van je reis, van je vakantie, van je verblijf in het buitenland. Ook om je oplossingen te bieden tegen verstoringen tijdens je verplaatsing en je verblijf, ver van je eigen bed. Alles om zonder stress op reis te gaan. Heen én terug… ;)

Ga naar www.perfektline.eu

 

 

Paniek! Ik heb een verkeerd ticket, ik ga mijn vliegtuig missen...

 

 

 

 

 

 

We vroegen aan een stewardess aan de helpdesk van een grote vliegmaatschappij wat de meest voorkomende oorzaken zijn van problemen waarmee passagiers te maken krijgen als ze met het vliegtuig reizen. 

Een van de meest voorkomende problemen is dat mensen veel te laat op de luchthaven aankomen. Soms vertrekken ze thuis pas op het tijdstip dat ze al op de luchthaven zouden moeten zijn. Het is best twee uur voor vertrek aanwezig te zijn als het gaat over Europese vluchten; en zelfs drie uur voor langeafstandsvluchten. Passagiers houden soms ook geen rekening met het feit dat er elke dag file is op de autosnelwegen richting luchthaven. Ook files aan de securitypunten vooraleer men het luchthaventerrein binnenrijdt, de lange wachtrijen aan de check-in & ticketing en de lange rijen aan de paspoortcontrole.... Heel wat mensen zijn onbekend met luchthavens en met vliegen, zodat ze meer tijd nodig hebben om te vinden waar ze moeten zijn.

Wat is nog een probleem waarmee jullie veel te maken krijgen?

Het is opmerkelijk dat heel wat mensen de voorwaarden van hun ticket niet kennen. Op het moment van ticketaankoop lezen de meesten die voorwaarden niet.

Wat bedoel je precies?

Bijvoorbeeld of de bagage inbegrepen is of niet, het aantal kilogram handbagage dat in het vliegtuig mag meegenomen worden… Mensen controleren niet altijd wat ze hebben aangekocht…

Een ticket is toch maar een ticket?

Ah nee. Dagelijks staan hier aan de balie mensen met een ticket voor een verkeerde bestemming, voor een andere routing, met een verkeerde datum, en zelfs op een verkeerde naam!

Dat is helemaal het einde… hoe wordt dàt opgelost?

Dit zijn natuurlijk zeer onaangename verrassingen, die niemand verwacht. En sommige zaken kunnen alleen maar opgelost worden mits extra betaling. Met alle discussies tot gevolg.

Worden passagiers dan niet goed geïnformeerd?

Oh ja, toch wel. We merken op dat als mensen informatie krijgen op voorhand, op de luchthaven bijvoorbeeld, dat er vaak niet goed geluisterd wordt of dat men maar met één oor luistert of dat men niet leest wat er staat. Mensen lezen en luisteren dan 'oostindisch', ik bedoel enkel hetgeen ze willen horen of lezen. Gevolg: eindeloze discussies.

Moeilijk, vervelend en stresserend, niet?

Ja, men gaat ook niet altijd na welke reisdocumenten men nodig heeft voor een bepaalde bestemming, welke identiteitsdocumenten precies nodig zijn, paspoort, visum, esta enzomeer.

Wat ook regelmatig meespeelt zijn budgetaire problemen. Mensen hebben dan geen of te weinig financiën voorzien. We hebben zelfs vernomen dat mensen een lening aan zijn gegaan om op reis te gaan. Dit in combinatie met de voorgaande problemen leidt tot 'vulkaansituaties'...

Mensen kunnen of willen niet altijd toegeven of inzien dat ze in bepaalde probleemsituaties zelf de oorzaak zijn. Dan is het toch de fout van de vliegmaatschappij, of van wie dan ook. Gevolg? Explosieve toestanden. Soms worden onmogelijke oplossingen geëist. Hoe minder ze betaald hebben hoe hoger de eisen...

Dan is er toch een gigantische stress...

Vaak is stress een opeenstapeling van problemen en spanningen. Ja, en dit allemaal bij elkaar is een voedingsbodem voor vliegangst. Ze kunnen het dan niet meer aan met agressie en huilbuien als resultaat.

Dan is er werk aan de winkel...

Soms wel...

 

 

 

 

 


 

© 2018 - Digital3D - Disclaimer